Mål!

Jag har satt upp lite mål för framtiden, en del som är realistiska så som att göra en klassiker dvs. springa Lidingöloppet, åka vasaloppet, cykla vättenrunt och simma vansbrosimmet under ett och samma år. Jag har kommit igång och tränar rätt bra just nu, alla grenar förutom simningen är inkluderat mest för simning är så sjukt tråkigt! Kanske ska tillägga att jag är en värdelös simmare och doppar skallen på så gott som varje simtag och då inte på ett sånt där coolt och expertmässigt  sätt som tävlingssimmarna gör utan mer på ett sorglig och klumpigt sätt som David Hasselhoff eller någon annan mindre cool människa som försökt sig på att simma. Tror ändå att jag ska klara detta relativt enkelt eftersom Vansbrosimmet inte är allt för långt =)
Målet är nu inte endast att klara av en klassiker (det kan ju vilken motionär som helst göra) utan målet är att göra det på en något så när bra tid!

Ett annat mål som jag och Malin satte upp för orienteringssäsongen är ganska realistiskt det med!
Igår när vi stod och surrade om allt och inget medan vi vallade skidorna i en mörk källare, planerade och formulerade vårt mål med orienteringssäsongen (Tror att Curt Högström skulle vara stolt). Vi vill inte ställa allt för höga krav för oss själva och inte sätta för stor press på oss så att det slutar som för Helena Jonsson på OS. Målet är att under säsongen, ska vi gå till markan där Malin ska köpa en Dubbel Japp och jag ska köpa en Dubbel Daim, precis på den gamla goda tiden =) Hoppas att vi kommer att klara detta, jag känner en hel del press men framtidsutsikterna ser goda (!) ut, vi tränar på rätt bra just nu och har redan besökt Ica och Coop tillsammans!

Ett orealistiskt mål som jag kämpar på med just nu är att sluta dricka Coca-Cola light under veckorna! Det gick bra förra veckan och jag drack inte en droppe Cola fram till på fredag, duktigt gjort av mig, men jag plågade mig verkligen vissa dagar. Denna underbara dryck förgyller verkligen vardagen och lyfter en måltid, hur gott skulle det annars vara att äta torra fiskpinnar o torr potatis med lite rivna morötter eller en gammal korv med överkokta makaroner? Den här veckan har inte börjat allt för bra! Jag hade kvar lite Cola från helgen som jag självklart inte kunde låta ligga i kylen och bli gammal, så tömde så gott som hela den flaskan igår. Det lilla som var kvar tills idag visste jag inte skulle räcka till middagen och frestelsen blev allt för stor när jag passerade en sådan där automat med en allt för utmanande bild på Colaburkar och is. Jag tryckte i en tia i maskinen gick hem och svepte den i ett hujj till mina fiskpinnar (och den här gången pasta) Jag får fortsätta kämpa!

Dagens video: Neil Young & Dave Matthews "Now telethon"




Kommentarer
Postat av: Malin

Dubbeljapp it is!

2010-03-03 @ 22:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0