Ibland är kanske en förkylning är bra...

Allting har en mening brukar min mamma säga och det är nog kanske så! En lagom lång förkylning kanske kan komma vid rätt tillfälle? Inte för att jag kan se någonting speciellt mycket positivt med en rinnande näsa och de där härliga gula slämmet som kommer upp från lungorna efter en tolvtimmars nattsömn.
Tolvtimmars sömn kan ju vara hur skönt som helst när du är frisk och har förtjänat det efter ett hårt träningspass eller nått.. När du däremot är helt utslagen och svettas hela natten är det inte lika trevligt!

Jaja! Jag Ska väl kommat till varför en förklyning kan komma så lägligt som denna gjorde. Eftersom jag var lite piggare idag så tog jag tag i att göra lite skoljobb. Någonting som hade legat långt ner på prioriteringslistan om jag varit frisk. Då hade det känts betydligt viktigare att träna något träningspass/dag och spela lasergame eller något annat skoj på kvällen. Nu när jag ändå är sjuk så kan jag likagärna göra andra tråkiga saker som att sitta o skriva skolarbete! Så tack för att jag fick en läglig och för hoppningsvis lagom lång förkylning! Men jag känner mig redan bättre o ska bege mig ut på promenad o i morn är e Back To School :-)



Någonting man kanske ska fundera på är om man har rätt inställning som lärare? För visst är det så att skolan går ut på att göra så lite som möjligt men ändå få så bra betyg som möjligt? Jag tror att det viktigaste vi lär oss på universitetet är just detta! Det gäller att vi själva har denna attityd för att eleverna inte ska kunna komma undan :P Eller hur?

Dagens Video: Pink Floyd Another Brick in The Wall (Part 2) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0