Hemma med vård av sjuk Linda!

Att det ska ta mig en rejäl förkylning, som gör att jag måste stanna hemma från skolan för att jag ska ta mig i kragen och presentera de första Blogg inlägget sedan den 16'e Juni! Jaja! Bättre sent än aldrig, visst är det så?

Jag kan ju alltid börja med att sammanfatta de senaste månaderna, vilket har bestått av mycket sol, bad, stuga, fjällen och träning. Nu på senaste tid har det även blivit en del skola, men eftersom jag går ett så roligt program som jag gör kan jag räkna in dettta bland de överstående rubrikerna :-) Under sommaren "arbetade" jag även en del men nu är de ju så att även detta har varit så skoj att jag kan räkna in de bland dessa rubriker.

Ibland har man ju bara tur, eller är det kanske så att man gör smarta val i livet? Jag tror på det senaste! Jag valde ju själv att jag ville plugga till idrottslärare, eller hur? :-) Nu sedan skolan börjat har vi hunnit med att orientera, paddla kajak i underbart vackert höstväder och lekt nattäventyr i de mörka Strömsundska skogarna, även fast jag var smått irriterad över att vi fick stryk av Injengörsnördarna i jakten på utomjordingar så hade vi SJUKT skoj:-).... Är det inte de som är viktigast? Jag kan ju alltid försöka intala mig det :P


   

Ibland hara man bara tur, eller gör man bara smarta val i livet? Nu måste jag rösta på det första alternativet! Jag fick mig inget jobb på Intersport i sommar eftersom flera i den ordinarie personalen inte skulle a någon sommarsemester. Jag var då lite lätt panikslagen över att jag kommer att vara pank hela sommaren o inte få göra något roligt alls! Lägenheten hamnade på Blocket o blev till slut såld men framföralllt fixade Pappa världens bästa sommarjobb till mig :-) Jobbet bestod av att röja upp taggtråd och så kapa o ta ner stolpar från fjället i Abisko! Jag njöt av varenda arbetstimme, o vem skulle inte göra det när man får jobba i strålande sol uppe på fjället med världens bästa utsikt? :-) Nu fick jag endst jobba två veckor uppe i fjällen och sen spendera två veckor i Bodens mörka skogar bland Björnar o spindlar.. Men det var inte fel de heller! Att promenera runt i skogen när det är fint väder är ALDRIG fel även fast jag trasslade in mig i en del taggtråd o höll på att trilla ner i några skytevärn.. De gjorde nog bara grejjen än mer rolig :-)

Nu har ju inte de senaste månaderna endast bestått av jobb och slit och en massa skola utan jag har ju haft lite semester oxå! Eftersom jag lagt ner fotbollen så hade jag tid till att vara uppe i stugan en massa... Kolla in bilderna sen så får de tala för sig själv :-)

     

    
  

Nu när sammanfattningen är klar är vi framme vid nuet! Just nu sitter jag med en rinnande näsa o orkar knappt sitta uppe. Blir helt klart sängen när jag skrivit klart detta! BTW! Hur mycket snor ryms det i näsan? Ok! Ska inte vara så negativ förkylningen är snart över o nog hade jag tänkt mig ett cykelpass eller nått till helgen :-) o sen så var inte den gångna helgen allt för dum :-) Var nere i Ume o sprang lite orientering o så var jag o Anders ute vid Grossjön (?) grillade korv, åt en massa fika, drack varm choklad o fotograferade lite!  "Livs kvalitet, Deluxe!" (Citat: Anders Lidman, 09-09-26)

Note: Är lite Bloggringrostig för tillfället så har inte lyckats centrera bilderna utan att centrera texten! Störande!!

Dagens Video: Thåström- Men bara om min älskade väntar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0