Gottegrisen!

Ibland kan jag vara lite av en gottegris! Men hallå, vem gillar inte glass? Godis kan jag undvara men glass är nog det bästa jag vet. Tänk er en riktigt stor våffla med en massa mjuklass och ett ton strösset, sen en Linda special vilket är när man även får en bägare bredvid med extra strössel som du kan doppa glassen i när du har ätit upp det första lagret :-) Testa det ni!

Helst ska ju denna glass ätas en fin sommardag ute vid vattnet, eller varför inte vid Shell i Harads! Det sistnämnda är mest för att dom har den godaste glassen i landet inte så mycket pga. utsikten men o andra sidan om du fortsätter en liten bit närmare navet av Sverige, dvs. Pjeski! Så behöver du endast köra i tre minuter för att komma till ett ställe där det är riktigt vackert att stanna upp o njuta av glassen lite :-)

Ja, nu har jag gjort lite av en hyllning till mjukglassen! Denna kan givetvis utvecklas en del, det finns så mycket mer att berätta men jag får ta det en annan gång. Jag ska nu istället berätta om dagens stora händelse! Igår kom jag hem till Sunderbyn för första gången på nästan tre veckor! Jag har varit ute o svängt runt en del i Sveriges södra delar dvs. Umeå och Piteå :P
I alla fall! När jag kom hem så stod det tre stycken färdigjorda plättar i kylen *dreggel* :-) Viktigt! Plättar är det som steks i en vanlig stekpanna, Pannkaka är sådant som görs i ugn och Småplättar är helt enkelt små plättar! Nå! Jag spanade in dessa plättar och såg framför mig hur jag åt dem med hallonsylt och ett stort lass gräddglass som sakta smälte ovanpå!
Detta var igår! Idag när jag nu äntligen satte mig ner för att äta denna delikatess gjorde jag en otäck upptäckt :S Jag spanar in underveket på min tallrik, drar in lukten för att på något sätt få en helhet av det hela, trycker ner gaffeln i den saliga blandningen och för in den i munnen. En mix av varmt och kallt sprider sig i munnen och jag är förberred på en näst intill orgasmisk smakupplevelse, men så helt plötsligt känner jag att aromen av det hela inte är som jag förväntat mig. Glassen är som den ska, hallonsylten är som den ska men någonstanns mellan mjölet, saltet och mjölken sprider sig en ganska bäsk och otäck smak av LÖK! Hur har detta gått till?!?! Min kväll är nu så gott som förstörd :/ En gottegris blev bestulen på sin effterrätt! Man kan nästan säga att det blev Pannkaka av allt! 





Dagens Video: Tom Waits- Jersey Girl


Kommentarer
Postat av: Malin

Det där ser så ruskigt gott ut!!!

2009-10-08 @ 20:14:18
URL: http://heedhall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0