Beroende eller Missbrukare?

Alla har vi våra laster i livet!
Vart går gränsen mellan ett beroende och ett missbruk? Från vad jag har läst mig till och förstått av någon föreläsning på skolan (Ja! Ibland läser jag och lyssnar på föreläsningar) så är man beroende om det är någonting du inte klarar dig utan och missbrukare när detta beroende ställer till problem i ditt vardagliga liv. Jag skulle nu vilja erkänna att jag är både Facebook beroende och Coca-Cola beroende, så nu var det ur världen! För att få någon sorts effekt av mitt uttalande, kan ni ju fantisera att jag nyss ställde mig upp i en stor grupp av männsikor och sa: Hej! Jag heter Linda och jag är Coca-Cola beroende! och så svarar ni i kör: Hej Linda

De brukar ju sägas att det första steget du tar är att komma till insikt med ditt problem, vilket jag nu uppenbart har gjort eftersom jag har öppnat mig inne på denna anynyma blogg sida och jag ska meddela att jag har böjat jobba på problemet! (Om det nu är ett problem?!?) och dricker endast Cola på helgerna.. Vilket jag anser som helt OK, eller hur? Att gå ifrån att dricka 1,5 liter/dag till att dricka kanskse 3 liter på en helg är bra jobbat :-)

Mitt Facebook beroende hade jag däremot inte tänkt göra någonting åt! För hallå! Det är ju faktiskt roligt :P Hur fjortis lät inte de där? ;-) Man måste ju få se vad andra sysslar med på dagarna, allt skvalller och bilder! Det är ju nästan som ett nytt nummer av Hänt Extra varje dag :)

Dagens Video: Rolling Stones - Beast of Burden


Kommentarer
Postat av: S

haha va morsomt :) " hänt extra" men jag må hålle med :) är du i luleå nå i helgen?



ha de kraam

2009-10-26 @ 01:04:28
URL: http://oneofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0